poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Urtica dioica.

 "If you want something done right, you have to do it yourself.
 This especially includes your health care." 
{Andrew Saul} 
Na ten moment czekałam cały rok!!!!!
Pędy młodych pokrzyw ścielą moją ukochaną łąkę, a ja chodzę w kolorowych rękawicach i zbieram je na sok:)))  Prawdziwa bomba witaminowa, samo zdrowie. Myślę, że tego lata sprawdzę niejeden przepis w kuchni. Już kusi mnie zupa pokrzywowa z parmezanem i grzaneczkami.... Duszona jak szpinak - też znajdzie się na talerzu.
Myślę, że to dogodna chwila, abym zachęciła Was do lektury cudnej książki kucharskiej Małgorzaty Kalemby - Dróżdż pod tytułem  a jakże! - Pyszne chwasty. Odkryłam ją - z wielką radością - już w zeszłym roku, ale niektóre potrawy, ze względu na sezonowość musiały poczekać na swój czas... Wypatrywanie pączków mniszka lekarskiego... -  nie dość, że samo zdrowie to jeszcze frajda i miło spędzany czas na świeżym powietrzu....
Dobrego nowego tygodnia!
Alicja


5 komentarzy:

  1. Och jaka świetna książka :)) Korzystam z chwastów intensywnie, choć zdecydowanie w zbyt małym zakresie.
    Pokrzywa, mniszek, perz, kocanka, krwawnik, skrzyp i wiele innych, jest w codziennym użyciu :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. I bardzo dobrze, że chwasty zaczynają się panoszyć w kuchni. Tysiąclecia stosowania w medycynie ludowej o czymś świadczą!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm... Ambitne plany! Daj znać jak chwasty spisują się w kuchni! Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Alicjo dziękuje za recenzję . O książce nie słyszałam, a po tym wymownym tytule wydaje mi się żę to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. o też taką książkę chciałabym mieć:)

    OdpowiedzUsuń

Welcome to my blog, I love to hear your comments.
Thank you!